Strona internetowa jest już gotowa... Czas zebrać żniwo, ale czy już na pewno sukces jest na wyciągnięcie myszki? Czas przeprowadzić testy na żywym organizmie.
Bardzo często przy długiej pracy nad stroną WWW, szereg rzeczy staje się dla nas oczywiste. Przestajemy być obiektywnymi testerami, uczymy się serwisu na pamięć. Nie jesteśmy zdolni wychwycić najbardziej kluczowych niedogodności, które mogą bardzo negatywnie wpływać na ogólną funkcjonalność serwisu internetowego.
Jeśli przewidujesz w serwisie duży ruch, konieczne jest przeprowadzenie testów wydajnościowych. Sprawdź czy serwis będzie funkcjonował poprawnie, przy dużej ilości użytkowników korzystających ze strony w jednym czasie.
Analizuj statystyki strony internetowej. Sprawdzaj kolejne kliknięcia najbardziej aktywnych użytkowników. Zwróć uwagę, na których podstronach internauci przebywają dłużej, a które przeklikują dalej. Koniecznie określ, podstronę na której internauci najczęściej kończą przebywanie na Twojej stronie WWW.
Sprawdź w statystykach strony internetowej, jaki procent internautów odwiedzających Twoją stronę, faktycznie realizuje założone przez Ciebie cele. Określ, który krok może być dla nich niejasny, sprawiać trudności. Statystyki powinny być dla Ciebie źródłem najcenniejszej recenzji dotyczącej obranej strategii marketingowej strony.