Zdefiniowanie targetu pozwoli na trafne dostosowanie funkcjonalności, kolorystyki, układu, szaty graficznej pod daną grupę.
Wybór chwytów marketingowych oraz internetowych technik persfazji, musi być dokonany z myślą o grupie docelowej.
Odpowiedz na pytania, kto jest twoją grupą docelową:
- firmy czy osoby prywatne
- klienci detaliczni, czy duże korporacje
- kobiety czy mężczyźni
- osoby młode, starsze czy osoby w średnim wieku
- wykształcenie grupy docelowej: zawodowe, wyższe, średnie...
- osoby o określonym statusie materialnym: produkt luksusowy czy produkt dla przeciętnego Kowalskiego
- osoby samotne, małżeństwa, młode pary, rodzice, rozwodnicy...
- osoby skromne, poważne, raczej oferta kierowana do osób wyluzowanych, pełnych energii, spokojnych...
- zainteresowania grupy docelowej: sport, muzyka, biznes, film, moda, kultura...
- itd...
Namaluj marketingowy portret swojego odbiorcy
Im dokładniej trafisz w swoją grupę docelową tym bardziej skuteczny okaże się Twój serwis internetowy. Nie bój się zbyt mocnego zawężenia. Twój serwis internetowy powinien być wyrazisty, jednoznaczny, nie dający zbyt dużo do myślenia, intuicyjny, czytający w myślach odbiorców, jedno kliknięcie spełni wszystkie pragnienia Twojego klienta...