E-mail marketing to przede wszystkim wysyłka wiadomości, które bezpośrednio przełożą się na wzrost sprzedaży promowanych w nim usług lub produktów.
Samo masowe wysłanie wiadomości e-mail nie jest wielkim problemem. Trzeba jednak pamiętać o głównym celu jakie przyświeca temu działaniu. Nie jest istotą samą w sobie rozesłanie jakiejś informacji do swoich odbiorców. Celem jest zainteresowanie rozesłaną wiadomością adresata na tyle, aby wykonał założoną "akcję", przejrzał całą Twoją ofertę, kliknął w przesłany linki, zamówił usługę lub kupił promowany produkt.
E-mail marketing jest obok reklamy SEM (Search Engine Marketing) najskuteczniejszym narzędziem marketingowym w internecie. Pierwsze profesjonalne narzędzia do e-mail marketingu powstały pod koniec lat dziewięć dziesiątych, w Polsce zyskały uznanie użytkowników dopiero po roku 2005. Obecnie jest to jeden ze skuteczniejszych kanałów komunikacyjnych z klientem.